onsdag 7 september 2011

kavalla dag 1

jag har fått svenska tecknares kavallastipendium, och ska tillbringa tre veckor här på svenska huset i kavalla. här är mitt första blogginlägg härifrån, fortsättning följer...

landade i ett regnigt thessaloniki, sökte mig fram med olika bussar till kavalla - en klättrande stad just vid havet i norra grekland. svenska huset står stadigt i blåsten med sina tjocka väggar och här inne känns luften tät av koncentration och bra arbetsro.

vinden bråkar med träden som står tätt inpå terassen, ute luktar det varmt och torrt, enstaka syrsor och katter hörs ute i mörkret, barnen som lekte på gatan har gått in. på mitt bord ligger böcker, pennor och block.



1 kommentar:

  1. Pennskrinet har du fått av mig! Vilken fantastisk resa det här är! Omvälvande kommer det nog att bli, tre veckor! Lång tid! Roligt med blogg, blogga mycket!

    SvaraRadera